ေဗ်ာသံကေဗ်ာသံကျဗဳန္း..ျဗဳန္း

|


ေဗ်ာသံဆိုလို႕ စာလံုးေပါင္းတဲ့ေနရာမွာေတြ႕မိတာကေတာ့ ေဗ်ာသံလို႕လည္းေပါင္းၾကပါတယ္။ ေျဗာသံလို႕လည္းေပါင္းတာေတြ႕ရပါတယ္။ ဘယ္ဟာအမွန္ဆိုတာေတာ့ ျမန္မာအဘိဓာန္ထဲလွန္မၾကည့္ျဖစ္ လို႕မသိရေသးပါဘူး။ ေရးခ်င္တဲ့စိတ္ရွိေနတဲ့အခ်ိန္မို႕၀င္ေရးျဖစ္လိက္တာပါ။ ကိုးအထင္ေတာ့ စာလံုးေပါင္းအမွန္က ေဗ်ာသံလို႕ပဲထင္ပါတယ္။ ေနာက္မွ အဘိဓာန္ျပလွန္ေတာ့မယ္ ဟီးဟီး.. အခုတေလာ ကိုးတစ္ေယာက္ ေျဗာသံေတြနဲ႕ေတာ္ေတာ္အက်ိဳးေပးပါတယ္။ အက်ိဳးေပးမ်ားဘယ္ေလာက္ထိ ေအာင္လည္းဆိုရင္ ေရဒီယိုနားေထာင္လိုက္လည္း ေျဗာသံၾကားရတာပဲ။ ဟိုတစ္ေန႕ကလည္း ကေလးေတြကို စာသင္ေတာ့ ေဗ်ာသံနဲ႕ပတ္သက္တဲ့ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္သင္ရပါတယ္။ ကဗ်ာေလးရဲ႕စိတ္ကူးကအရမ္းေကာင္း ပါတယ္။ ေရွးျမန္မာလူမ်ိဳးေတြရဲ႕ အလွဴမဂၤလာျပဳၾကပံုေလးေတြကို ၾကည္နူးစရာေကာင္းေအာင္ စပ္ဆိုထား တာပါ။ ကိုးက ျမန္မာစာသင္တာဆိုေတာ့ ကဗ်ာရဲ႕စကားေျပကို ျပန္ေပးရပါတယ္။ အဲဒီမွာ ကဗ်ာကိုဘယ္လို စကားေျပျပန္မလည္းစဥ္းစားရင္းနဲ႕ ကဗ်ာေလးကအရမ္းေကာင္းေတာ့ ကိုယ့္အတြက္ကိုယ္သပ္သပ္ျပန္ထားဦး မွပဲလို႕စဥ္းစားမိတာနဲ႕ ျပန္ျဖစ္ရင္း ပို႕စ္တင္ဖို႕ပါ စိတ္ကူးရလာပါတယ္။ ေနာက္ျပီး ေျဗာဆိုတာကလည္း ကိုယ္နဲ႕ေတာ္ေတာ္ရင္းႏွီးတဲ႕အမ်ိဳးကိုး။ ကိုးရဲ႕ အဘိုးတို႕ညီကိုတစ္ေတြလံုးဟာ ေဗ်ာဆရာေတြပါ။ သူ႕ေခတ္ သူ႕အခါကေတာ့ ျမန္မာ့အသံလြွင့္ဌာနမွာ လြွင့္တဲ့အတြက္ ပန္းေတာင္းစိန္လင္းေဗ်ာအဖြဲ႕  ဆိုရင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသိၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုးရဲ႕အဘိုးတစ္ေယာက္ပဲခ်ြန္လာေလသလားမသိ၊ စီးပြားေရး သမားတစ္ေယာက္ျဖစ္လာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုးရဲ႕ေခတ္မွာေတာ့ ျပန္ျပီးနီးစပ္လာတယ္လို႕ဆိုရမေလ။ ေနာက္ျပီး မနက္မိုးလင္းျပီဆို အေဆာင္ေခါင္းရင္းက အိမ္ကလည္း ေဗ်ာေခါက္ေသးသဗ်။ မိုးလင္းျပီဆိုတာ နဲ႕ အဲဒီအိမ္ကအန္တီၾကီးက ေကာင္းေလး နင္..... ဆိုျပီး သူ႕သားကို ေဗ်ာေခါက္ေတာ့တာပဲဗ်ိဳ႕။ ေနာက္ျပီး ကိုးတုိ႕ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြကလည္း ေဗ်ာနဲ႕အင္မတန္မွ နီးစပ္တာကလား။ ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက မိဘေတြ က ေကာင္ေလးေဗ်ာတီးခံခ်င္သလား။ ေက်ာျပင္ေဗ်ာတင္လိုက္ရမလားဆိုတာမ်ိဳးေတြက ၾကားေနက်ပါ။ တစ္ကယ္တမ္းမွာလည္း အလွဴပြဲေတြ၊ ရွင္ျပဳနားသပြဲေတြစတဲ့ ပြဲေတြမွာ ေဗ်ာဆိုတာမပါမျဖစ္အေနနဲ႕ ထည့္ၾကပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ရြာေတြမွာဆိုရင္ ဘာပြဲပဲလုပ္လုပ္ သူမပါရင္မျဖစ္တဲ့ထိေတာင္ ေဗ်ာေမာင္ေမာင္ လုပ္ၾကတုန္းပါ။ ေနာက္ျပီး ကိုးဆိုကေရးတီးမွာ အေရးစျပိဳင္တဲ့ႏွစ္ကလည္း ေဗ်ာသံကို သီခ်င္းထဲထည့္စပ္ ျဖစ္ခဲ့ပါေသးတယ္။ ဂီတသံစဥ္စျဖစ္ေပၚလာတာနဲ႕စပ္ျပီးေတာ့ေပါ့။ ဇမၻဴ႕သေျပသီးေၾကြသည္၊ အာနႏၵာငါးၾကီး ဟပ္လိမ့္မည္.. ပလုတ္ပလုတ္ျဗဳန္း ဆိုျပီးစပ္ျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ဟိးဟီး ေဘာ္ဒါတို႕ကေတာ့ထင္ၾကမလားမသိဘူး ကိုကိုးအိမ္ဆိုတဲ့ေကာင္ဘာေကာင္မွန္းမသိဘူး။ ေနရာတကာသူမပါတာကိုမရွိဘူး။ သီခ်င္းလည္းဆိုလိုက္ တာပဲ၊ သီခ်င္းလည္းေရးလိုက္တာပဲ၊ စာလည္းသင္လိုက္တာပဲ၊ စာလည္းေရးလိုက္တာပဲ၊ ေရွ႕ေနလည္းလုပ္ လိုက္တာပဲ ဆိုျပီးေတာ့ေပါ့။ ဟီးတစ္ကယ္က အားလံုးကို ၀ါသနာပါလြန္းလို႕လုပ္ျဖစ္တာပါ။ ေက်ာင္းတက္စဥ္က သီခ်င္းဆိုတယ္၊ သီခ်င္းေရးတယ္။ ခုေတာ့ ေရွ႕ေနလုပ္တယ္၊ စာသင္တယ္၊ ေရွ႕ေနလုပ္တယ္ခင္ဗ်။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခါတစ္ရံသီခ်င္းလည္းေရးျဖစ္ဆိုျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီထဲမွာ ပထမဆံုး ေရးခဲ့တဲ့ ေဗ်ာသံပါတဲ့သီခ်င္းေလးကေတာ့ အမွတ္တရေပါ့ေလ။ ေဗ်ာသံကဗ်ာစကားေျပျပန္ထားတာေလး တင္လိုက္မယ္ေနာ္.... အားလံုးလည္း ငယ္ဘ၀ကို ျပန္လည္အမွတ္ရျဖစ္တာေပါ့ဗ်ာ...။

ျမိဳ႕လယ္ကမ႑ပ္၊ အရပ္မွာတဲ့ကုသိုလ္၊ ေက်ာင္းၾကီးအိုအို။
လက္ရန္းငယ္ျပိဳ၊ ရွင္လူပ်ိဳတည္းတဲ့၊ ေက်ာင္းစိုလို႕ရြွဲ။
အေရွ႕ကိုေလွ်ာက္ပါလို႕၊ အေနာက္ကိုတဲ့ေမွ်ာ္လိုက္ရင္
တံခြန္တိုင္ေရြွကုကၠားနဲ႕၊ ဘုရားကိုျမင္။
မမေလးတို႕ပ်ိဳဦးရင္၊ အ၀င္သာေပေတာင္း၊ ေဗာဓိေရြွေက်ာင္း။
ေရွြေသွ်ာင္ကိုေမာင္ထံုးလို႕၊ ေရြွကံုးကိုဆင္။
ညေနေမာင္ရင္ျဖစ္တယ္၊ လြမ္းရစ္ေတာ့ေလး။
ေရြွစာအေမပိုက္လို႕၊ လိုက္ပါရေစေမာင္လွရယ္။
ေက်ာင္းေတာ္၀ိဟာဘယ္မလဲကြဲ႕၊ လမ္းျပလွည့္ဦး။
စာပေလြေမာင္ထမ္းလို႕၊ ေက်ာင္းလမ္းကို၀င္
ဘယ္စာကိုသင္မတုန္းကြဲ႕၊ အေမေလးသံခ်ိဳေႏွာလို႕ ေျပာခဲ့ပါဦး။...။
စကားေျပျပန္ထားပံုေလးကေတာ့ဒီလိုပါ....
         ဤကဗ်ာရွိစာဆို၏ဖြဲ႕ဆိုထားပံုမွာ ေရွးေခတ္ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႕၏ ရိုးရာအစဥ္အလာ ဓေလ့စရိုက္မ်ား ကိုထင္ဟပ္ေစပါသည္။ ထိုေခတ္အခါက ျမန္မာနိုင္ငံအႏွံ႕အျပားတြင္ အလွဴပြဲ၊ ရွင္ျပဳနားသပြဲမ်ား ျခိမ့္ျခိမ့္သည္းမွ် စည္ကားခဲ့ပါသည္။ ထုိသို႕ပြဲလမ္းသဘင္မ်ားဆင္ႏွြဲရာတြင္ ျမိဳ႕လယ္ေခါင္​ၮ္ မ႑ပ္မ်ား ဟီးထေအာင္ထိုး၍က်င္းပၾကပါသည္။ ထုိသို႕က်င္းပရာတြင္လည္း အရပ္ေလးမ်က္ႏွာမွလာသည့္ မည္သို႕ေသာ ဧည့္ပရိတ္သတ္မ်ိဳးကိုမဆို အယုတ္၊အလတ္၊အျမတ္မေရြး ကုသိုလ္ျဖစ္စတုဒီသာမ်ားကို ခုႏွစ္ရက္ခုႏွစ္လီ ေက်ြးေမြးေလ့ရွိၾကပါသည္။ ထုိ႕ျပင္ ကုသိုလ္ျပဳလုပ္ေသာ ေက်ာင္း၏ပံုသ႑ာန္ကိုလည္း ထည့္သြင္းဖြဲ႕ဆိုခဲ့ပါသည္။ ေက်ာင္းၾကီးမွာအိုမင္းလွေပျပီ။ ေက်ာင္းၾကီးေပၚမွ ေလွကားလက္ရန္းမ်ားမွာ လည္းျပိဳက်ပဲ့ထြက္လွ်က္ရွိျပီ။ က်ြႏ္ုပ္၏သား ေမာင္ရင္ေလာင္းလူပ်ိဳကေလးတည္းသည့္ ေက်ာင္းၾကီးမွာ ထမင္းရည္ေခ်ာင္းစီးလွဴဒါန္းၾကသျဖင့္ ေက်ာင္းၾကီးမွာ ေစတနာတို႕ျဖင့္ရြွဲရြွဲစိုေနပါသည္ ဟု ယခုပင္ေက်ာင္း ၾကီးကို မ်က္စိထဲတြင္ ျမင္ေယာင္လာေအာင္ ဖြဲ႕ဆိုနုိင္စြမ္းရွိခဲ့ပါသည္။
         အေရွ႕ကိုေလွ်ာက္ပါလို႕၊ အေနာက္ကိုတဲ့ေမွ်ာ္လိုက္ရင္
         တံခြန္တိုင္ေရွြကုကၠားနဲ႕၊ ဘုရားကိုျမင္။
      ထိုအပိုဒ္သည္ ေမာင္ရင္ေလာင္းလွည့္သည့္ျမင္ကြင္းကို စပ္ဆိုထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ေမာင္ရင္ေလာင္းတန္းထဲတြင္ အေရွ႕တူရွူသို႕ေလွ်ာက္ေနရာမွ အေနာက္ကို လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္ရင္ျဖင့္ တံခြန္တိုင္၊ ေရြွကုကၠားတို႕ႏွင့္တကြ အလြန္သပၸါယ္ၾကည္ညိဳလွစြာေသာဘုရားကိုလွမ္းျမင္ရပါသည္။
           အရပ္ထဲရွိ ကြမ္းေတာင္ကုိင္၊ပန္းေတာင္ကိုင္ မမေလးတို႕၏ကိုရင္ေမာင္သည္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္ကြန္းခိုရာျဖစ္ေတာ္မူေသာ ဤေက်ာင္းေတာ္မဟာသို႕ ၀င္ရာတြင္လည္း စိတ္ေအးခ်မ္းသာစြာ ျဖင့္ ၀င္ေရာက္နိုင္ပါေစဟု ဆုေတာင္းသံကိုလည္း ထည့္သြင္းဖြဲ႕ဆိုထားပါသည္။
             စာဆိုက ထိုေခတ္ေမာင္ရင္ေလာင္းမ်ား၏ ဆင္ယင္ထံုးဖြဲ႕ပံုကိုလည္း ဗဟုသုတရဖြယ္ ထည့္သြင္းေရးသားထားပါသည္။ ထိုေခတ္ထိုအခါက ေမာင္ရင္ေလာင္းမ်ားသည္ ကိုရင္မ၀တ္မီအခ်ိန္ထိ ဆံပင္ကိုလံုး၀မျဖတ္ဘဲ အရွည္ထားၾကေသာဓေလ့ရွိခဲ့ပါသည္။ ထိုဆံပင္အရွည္မ်ားကို ေမာင္ရင္ေလာင္း ၀တ္ရာတြင္ ဦးေခါင္းထိပ္ေပၚဍ္ ရစ္၀ိုက္၍ ေသွ်ာင္ဆံထံုးထံုးၾကပါသည္။ ထုိသို႕ေသွ်ာင္ဆံထံုးထံုးသည္ကို လည္း ေရြွေသွ်ာင္ဟုတင္စားဖြဲ႕ဆိုထားသည္ကို ေတြ႕နိုင္ပါသည္။ ထုိေသွ်ာင္ဆံထံုးေလးေပၚတြင္လည္း ေမာင္ရင္ေလာင္းအဆင္တန္ဆာမ်ားျဖစ္ၾကေလေသာ ေရြပန္းကံုးမ်ားကို တန္ဆာဆင္ထားပါသည္။
             ညေနေမာင္ရင္ျဖစ္တယ္၊လြမ္းရစ္ေတာ့ေလး။
       ဤစာပိုဒ္တြင္ စာဆိုက ေမာင္ရင္ေလာင္းဘ၀ႏွင့္ ကိုရင္ဘ၀ႏွစ္ခုတုိ႕ မတူကြဲျပားပံုကို ႏွိဳင္းယွဥ္ဖြဲ႕ျပ ထားပါသည္။ နံက္ပိုင္းတြင္ ေမာင္ရင္ေလာင္းအျဖစ္ျဖင့္ရွိေနခဲ့ေသာ လုလင္ငယ္သည္ ယခုအခ်ိန္တြင္ကား ကိုရင္အျဖစ္ျဖင့္ရွိေနခဲ့ေပျပီ ဟု သံေ၀ဂအျမင္ျဖင့္ ေရးသားထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႕ကိုရင္ဘ၀သို႕ကူး ေျပာင္းသြားေသာအခါ လူ႕ေဘာင္တြင္က်န္ရစ္ခဲ့ေသာ ႏွမႏွင့္ေမာင္ အမိႏွင့္အဖတို႕မွာ လြမ္း၍ က်န္ရစ္ေပ ဦးေတာ့ဟု လြမ္းေမာဖြယ္ျဖစ္ေအာင္လည္း ေရးသားထားပါေသးသည္။
       ေမာင္တို႕ရွင္ျပဳပြဲတြင္ ေရြွပိန္းခ်ေပစာထုပ္ကို ပိုက္၍ ေနာက္ေတာ္ပါးမွ လိုက္ပါလိုသျဖင့္ ခြင့္ေတာင္းပါ ေသာ မိခင္တစ္ေယာက္၏ခံစားခ်က္ကိုလည္း ရသေျမာက္ေအာင္ ခံစားေရးဖြဲ႕ထားပါသည္။ ထုိသို႕ခြင့္ ေတာင္းပံုကို...  ေရြွစာအေမပိုက္လို႕၊ လိုက္ပါရေစေမာင္လွရယ္.. ဟုဖြဲ႕ဆိုထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။
     ထိုသို႕လိုက္ပါရာတြင္ ရဟန္းသံဃာတို႕ေပ်ာ္စံသတင္းသံုးရာ ေက်ာင္းေတာ္၀ိဟာရီသည္ မည္သည့္ အရပ္တြင္ရွိသည္ကို အေမမသိပါ။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ေက်ာင္းေတာ္သို႕သြားေသာလမ္း ဘယ္အရပ္တြင္ရွိသည္ကို လမ္းျပလွည့္ပါဦးဟု အေမတစ္ေယာက္၏သားတစ္ေယာက္အေပၚ အားကိုအားထားရွိလွပံုကို လွစ္ဟျပထား သည္ကိုေတြ႕နိုင္ပါသည္။
      စာပေလြေမာင္ထမ္းလို႕၊ ေက်ာင္းလမ္းကို၀င္။
      ဘယ္စာကိုသင္မတံုးကြဲ႕၊ အေမေလးသံခ်ိဳေႏွာလို႕၊ ေျပာခဲ့ပါဦး။
                 ၀ါးျခမ္း၊ဖ်င္စသည္တို႕ျဖင့္ရက္လုပ္ထားေသာ ေပစာထုပ္ကေလးကို အေမာင္ထမ္း၍ ေက်ာင္းလမ္းကို၀င္ရာတြင္ အေမလည္းထပ္ခ်ပ္မကြာလိုက္ပါခဲ့ပါသည္။ ထိုသို႕လုိက္ပါရင္းျဖင့္ သားေမာင္ကို အေမေမးစရာရွိပါသည္။ အေမာင္တို႕ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးတြင္ စာေပက်မ္းဂန္မ်ားသင္ၾကားၾကရပါမည္။ ထိုသို႕သင္ၾကားရာတြင္ မည္သို႕ေသာစာေပမ်ားကိုသင္ၾကားၾကရမည္ဆိုသည္ကို ေဟာဒီအေမအား အသံခ်ိဳ ေႏွာ၍ေျပာျပခဲ့ပါဦးဟု နိဂံုးစာပိုဒ္ကို အေမးပံုစံျဖင့္ လွပစြာ ဖြဲ႕ဆိုခဲ့ပါသည္။
         ဤကဗ်ာတြင္ စာဆို၏ေစတနာကို ထင္ရွားစြာျမင္နိုင္ပါသည္။ ေရွးေခတ္ျမန္မာတို႕၏ အလွဴအတန္း ရက္ေရာပံု၊စိတ္ထားေကာင္းျမတ္ပံုတို႕ကို လွစ္ဟျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထို႕ျပင္ မိခင္တစ္ေယာက္၏ သားတစ္ေယာက္အေပၚထားေသာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၊ ေစတနာ၊ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္း၊ အားကိုးျခင္း စသည္တို႕ကို ဂရုဏာရသေျမာက္ေအာင္ စကားလံုးနည္းနည္းျဖင့္ ထိေရာက္စြာ ဖြဲ႕ဆိုနိုင္စြမ္းရွိခဲ့ပါသည္။

စာေရးသူ...ကိုကိုးအိမ္(၅.၉.၂၀၁)
 

8 ေယာက္ကစာမူခေပးသြားပါတယ္:

ေခ်ာ(အစိမ္းေရာင္လြင္ျပင္) said...

ျမန္မာ႕ယဥ္ေက်းမႈကို ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ထင္ရွားေစတဲ႕ ေျဗာသံေတြက သိပ္ကို ခ်စ္စရာေကာင္းပါတယ္..
ကိုကိုးအိမ္ေရးထားတာေလးကိုေတြ႔ေတာ႕ ေက်ာင္းမွာ ျမန္မာကဗ်ာေတြကို စကားေျပျပန္ရတာကိုေတာင္ သတိရလာျပီ။
စကားေျပေတြကို အလြတ္က်က္ရတာထက္ ကိုယ္႕အေရးအသားနဲ႕ကိုယ္ ေရးရတာ အရမ္းသေဘာက်မိတယ္..
ကဗ်ာသာ အလြတ္က်က္ထားရင္ စကားေျပကို က်က္ဖို႕မလိုေတာ႕ဘူး.. လူလည္း သက္သာတယ္..

ေႏြဆူးလကၤာ said...

က်ေနာ္တို႔ အလွဴတုန္းက ဘိသိတ္ဆရာ အဲဒါကို ဆိုေတာ့ က်ေနာ့္ အေမ မ်က္ရည္က်တာ မွိတ္မိေနေသးတယ္ .

မိုးယံ said...

ညီေလး ကိုး ။ အစ္ကို တုိ႕လည္းေဗ်ာ ႀကီးနဲ႕ ငယ္ငယ္က ေတာ္ေတာ္ရင္းႏွီးခဲ့တာ။ အခုေတာ့ အသက္နည္းနည္းရလာေတာ့ အဆက္အသြယ္ ျပတ္သြားပါၿပီ။ ႏိုင္ငံျခားေရာက္လာေတာ့ အေမ့ေျဗာ သံမၾကားရ ေတာ့ ျပန္။


ၿငိမ္းခ်မ္းပါေစ
မိုးယံ

Anonymous said...

အခု ကိုကိုးအိမ္ လက္ထက္မွာ ေဗ်ာသံ သာသာေလး နဲ႕ အႏုပညာ အမ်ဳိးကို ျပန္လည္ ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ပါေစ အေဆာင္ေဘးအိမ္က ေဗ်ာသံလိုေတာ႔ ဟုတ္ဘူးေနာ္


ခင္မင္စြာုျဖင္႔
ေရႊစင္ဦး

Anonymous said...

word verification ျဖဳတ္ေပးလို႕ ေက်းဇူး

အျဖဴေရာင္နတ္သမီး said...

ေဗ်ာသံေလး ခံစားသြားတယ္..ကိုးေရ...

သုခုမေလဒီ said...

ေဗ်ာသံေလးလာနားေထာင္တယ္း))
တစ္ခါတစ္ေလ မန္႔မရဘူး၊ ခုေတာ့ စီဗံုးမရျပန္ဘူး..
အဆင္ေျပေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ ကိုးေရ..

Unknown said...

ေျဗာသီခ်င္းစတင္ျဖစ္ေပၚလာပံုေလးသိပါရေစ။

 

©2009 ကိုကိုးအိမ္(မႏၱေလး) | Template Blue by TNB