`ဓမၼေစတီ´အမည္ရွိေခြပါ အမွတ္(၁၅)ပုဒ္၌ ဦးေကာသလႅ’က ဤသုိ႔ ေဟာထားပါသည္။

|






















`ဒီေနရာမွာ...ဓမၼေစတီ ဆရာစဥ္ဆက္တုိ႔ရ႕ဲ တိဟိတ္လ႔ို ယူဆပံုကုိလဲ ေျပာပါ့မယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ...ရွိရွိသမွ် ဆရာေတာ္မ်ားကလဲ သူတုိ႔ကုိယ္သူတ႔ို `တို႔က ဒြိဟိတ္။ ဒီဘ၀ေတာ့ တရားမရႏိုင္ဘူး`လိ႔ုဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ၾက ပါတယ္။`.ဒါေပသိ-ဘုန္းႀကီးမ်ားရဲ႕ ဆရာေတာ္ႀကီးက စကားတစ္ခြန္း ေျပာလုိက္ပါတယ္။ ပဋိသေႏၶတုန္းက ေတာ့ ဒြိဟိတ္ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ဆရာေကာင္းသမားေကာင္းနဲ႔ေတြ႔၍ တရားဘာ၀နာလုပ္ေသာအခါ ပ၀တၱိမွာ တိဟိတ္ျဖစ္ခြင့္ ရွိပါတယ္။အလြန္ရွားပါးတဲ ့ ဆံုးျဖတ္ ခ်က္ပ ဲ ။`ဒီဆံုးျဖတ္ခ်က္က-ဒီေန႔ ၀ိပႆနာေလာကႀကီး၊ တရားဓမၼေလာကႀကီးအတြက္ (အေရးႀကီးလွပါတယ္။) ဒီဆံုးျဖတ္ခ်က္သာမခ်ခဲ့ရင္ သူတုိ႔ လူထြက္ၾကရေတာ့မွာ။ မိန္းမယူရေတာ့မွာ။ ...တို႔ဆရာေတာ္ကေတာ့ ပဋိသေႏၶတိဟိတ္၊ ပ၀တၱိတိဟိတ္။ ဒါ- ကီး။`အဲဒါ ပစၦိမဘ၀ိက သားနဲ႔ ဗုဒၶေလာင္းပါ။ ေမြးတုန္းက ဒြိဟိတ္။ပ၀တၱိမွာ တိဟိတ္။ အဲဒီဇာတ(ေမြးရာပါ)တိဟိတ္ကို က်ဳပ္တုိ႔ မသိ
ႏုိင္ဘူး။ က်ဳပ္တုိ႔ သိႏုိင္သည့္ တိဟိတ္မွာ ၀ိဇၨာဥာဏ္ သမၼာဒိ႒ိကိန္းေအာင္ တရားအားထုတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားပါ။
`ဘုန္းႀကီးမ်ားရဲ႕ ဆရာေတာ္ေတြက ပ၀တၱိတိဟိတ္ျဖစ္ရင္တရားရတယ္လုိ႔ ယူဆၾကတယ္။ ပစၦိမဘ၀ိကသား ဆိုတာ ဒီဘ၀ေသာတာပန္မတည္ဘဲ မေသဘူး။ တရားရကို ရတယ္။´
ေျဖရွင္းခ်က္....... အထက္ပါတုိ႔သည္ အဂၤုတဳိၱ ရ္ပါဠိေတာ္၊ ဆကၠနပါတ္၊ သီတ၀ဂ္၊ အာ၀ရဏသုတ္။၀ိဘင္းပါဠိေတာ္၊ ဥာဏ၀ိဘင္း။ ပဋိသမၻိဒါမဂ္ပါဠိ ေတာ္၊ မဟာ၀ဂ္။ ပုဂၢလပညတ္ပါဠိေတာ္။ ထုိထုိအ႒ကထာမ်ားအားလံးု ႏွင့္ဆန္က်ငၾ္ကပါသည္။ အက်ယ္သိလုိ ပါက ျမတ္ပန္းရဂံု႐ုပ္စံု ဓမၼစာေစာင္၊ အမွတ္-၂၁၁၊ဧၿပီလ၊ ၂၀၀၉-ခုႏွစ္၌ ပါရွိေသာ အရွင္ေကာ၀ိဒ(ေယာ)၏ `တိဟိတ္ ကိစၥ´ေဆာင္းပါးကို ရွာေဖြ၍ ဖတ္ရႈၾကပါကုန္။ဤေနရာတြင္ လုိရင္းတစ္ခ်က္ေလာက္သာ ေ၀ဖန္လုိက္ ရလွ်င္`ျမတ္ဗုဒၶ၏ပါဠိေတာ္မ်ား၊ ရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသ၏ အ႒ကထာမ်ားကိုပစ္ ပ ယ္ ထ ားသည္´ ဟူ ၍ သာ ျဖစ္ ပ ါသည္ ။အကယ္၍ ပါဠိေတာ္၊ အ႒ကထာ၊ ဋီကာတုႏင့္ ညီညြတ္လွ်င္ အကိုးအကား အခုိင္အမာျပသင့္ပါသည္။
`ဘုန္းႀကီးမ်ားရဲ႕ အာစရိယ၀ါဒ´ဟုသာကိုးကားျပ၍ မရႏုိင္ပါ။ မွန္၏။ ၄င္းဥကၠံသဗုဒၶိသည္ အဓမၼ၀ါဒီ ျဖစ္သည္။
ေရွ႕တြင္ ေဖာ္ျပခဲ႔ျပီးပါျပီ။
မွာထားခ်က္။ ။ အထက္ပါ တိဟိတ္ဆံုးျဖတ္သည့္အရာတြင္၀ိဇၨာဥာဏ္-သမၼာဒိ႒ိ-ကိန္းေအာင္ တရားအားထုတ္ နုိင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟူ၍သံုးထားပါသည္။ ၀ိဇၨာဥာဏ္ သမၼာဒိ႒ိအရ အဘယ္ကို ယူရမည္နည္းဟုေမးလွ်င္- အေၾကာင္း ခႏၶာ(အေတြးပံုရိပ္-ပညတ္)ကို သိျမင္ေသာဥာဏ္ဟူ၍ယူရပါမည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၀ိဇၨာဥာဏ္ဟူသည္မွာ မိစၦာဥာဏ္သာတည္း။

ဓမၼေစတီ-အမည္ရွိေခြပါ အမွတ္(၁၇)ပုဒ္၌ဦးေကာသလႅ’က
ဤသို႔ ေဟာထားပါသည္။

`ငယ္စဥ္ေတာင္ေက်း ကေလးဘ၀ကတဲက ေထရ၀ါဒလမ္းေၾကာင္းေပၚသို႔ မ်ဳိးေစ့ခ်-စိုက္ပ်ဳိးေပးခဲ့ေသာ အေဖဦးသန္းျမင့္၊အေမေဒၚတင္လွတို႔ကို ပထမေက်းဇူးစကား ဆုိပါ၏။ထုိေထရ၀ါဒမ်ိဳးေစ့ကို ေရေလာင္းေပါင္း သင္၍ ႀကီးပြားေအာင္ သန္႔ရွင္းတဲ့အပင္ကေလးတစ္ပင္ျဖစ္ေအာင္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးတဲ့ ဆရာေတာ္ဦးဥကၠံသ ဗုဒၶိကို ဒုတိယေက်းဇူးစကား ဆုိပါ၏။`ဤ´ ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာ အေရွ႕ေတာင္အာရွသုိ႔ေရာက္ရွိလာပံု´ ေခါင္းစီးကို အတည္ျပဳေပးေသာ ႏုိင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕ကို တတိယ ေက်းဇူးစကား ဆုိပါ၏။
ႏုိင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕ကို အားလံုးေသာ ပုဂၢိဳလ္ေတြက ပထမေနရာမွာ ထားၾကတယ္။ ကိုယ္ကေတာ့ မရဘူး။ မထားဘူး။ကုိယ္က နဂိုကတည္းက ေထရ၀ါဒကို ကိုယ္႔အေမ အေဖက ေပးတာ။
ၿပီးေတာ့မွ သူတုိ႔ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕က `ဟာဒီေခါင္းစဥ္ သိပ္ေကာင္းတာ´လုိ႔ အသိအမွတ္ျပဳေပးတာ။ ဘုန္းႀကီးက ေတာင္းထားတာကို သူတို႔က အသိအမွတ္ျပဳတာ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ သူတုိ႔ကို တတိယေနရာသို႔ ပို႔လုိက္ပါတယ္´
ဦးသန္းျမင့္+ေဒၚတင္လွ+ဦးဥကၠံသဗုဒၶိတို႔ထံမွ ဓမၼေစတီဦးေကာသလႅ’ -ရရွိထားေသာေထရ၀ါဒသည္ အဓမၼ၀ါဒျဖစ္ေသာ ေထရ၀ါဒ ျဖစ္သည္။
ယခုဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔-ရရွိထားေသာ ေထရ၀ါဒသည္ ဓမၼ၀ါဒ ျဖစ္ပါသည္။

တပည့္ေတာ္၏ဆရာတဆူျဖစ္ေတာ္မူေသာဆရာေတာ္၀ရသာမိအားရွိခုုိး ပူေဇာ္ပါ၏ဘုရား။

တင္ျပသူ..ကုိကိုးအိမ္



5 ေယာက္ကစာမူခေပးသြားပါတယ္:

Anonymous said...

မိုးျပာဂိုဏ္းက အဓမၼ၀ါဒီဆိုတာရွင္းတယ္။ ဓမၼေစတီ ဆရာေတာ္က ဓမၼလား အဓမၼလား ဆိုတာ ေသခ်ာစိစစ္ဖို႕လိုပါတယ္။ forward mail ကရရွိတဲ့ ဓမၼေစတီရွင္းတမ္းမွာ တင္ေလွ်ာက္တဲ့ ေ၀ဖန္မႈေတြက မနာလိုရိပ္ေတြသမ္းေနတယ္။ နတ္နဲ႕ ၀ိဇာေတြကို ျပစ္၂ ႏွစ္၂ ေ၀ဖန္တာနဲ႕ပဲ အဓမၼ၀ါဒီလို႕ စြပ္စြဲထားတာ နားေထာင္ ရတယ္။ ကိုယ့္ဥာဏ္နဲ႕ ကိုယ္ ဆင္ျခင္ဆံုးျဖတ္ ၾကပါ။ ဘုန္းႀကီးအခ်င္းခ်င္း မနာလိုလို႕ အဓမၼ၀ါဒီ တံဆိပ္တပ္ၿပီး ေခ်ာက္တြန္းတတ္ၾကတယ္။

သျှင်သာမိ - မုံရွာ said...

အြန္လုိင္းမွာ ေျဖရွင္းမွဴ႔ေတြ လုပ္တုိင္း
ဓမၼေစတီဘက္ကေန ကာစီး ကာစီး လုပ္ျပီး စာဖတ္သူကုိ ထင္ေယာင္ ထင္ေယာင္ျဖစ္ေအာင္ လုိက္လုပ္တတ္တာပါ
ဘုန္းၾကီးခ်င္း မနာလုိလုိ႔ ေခ်ာက္တြန္းတယ္လုိ႔ ဆုိရေအာင္
တတုိင္းျပည္လုံး သိေအာင္ စာအုပ္နဲ႔ ေျဖရွင္းျပခဲ႔တာ
ဓမၼေစတီဘက္က မွန္ကန္တယ္ ဆုိရင္ ေျဖရွင္းခ်က္ေပးႏုိင္ရမွာေပါ႔.....
စာဖတ္သူကုိ ထင္ေရာင္ထင္မွားျဖစ္ေအာင္ လုပ္ဖုိ႔ပဲ
ဓမၼေစတီ ဆရာေတာ္က သင္ေပးထားသလားေတာ႔
မသိပါဘူး...သတၱိမရွိ၊ ကုိယ္႔နာမည္ေတာင္ ကုိယ္မေဖာ္ရဲပဲနဲ႔ လာေျပာေနတာ ေႏွာက္ယွက္တာနဲ႔ တူေနတယ္။
မွားပါတယ္ဆုိျပီး ေထာက္ျပထားတာကုိ မွန္ပါတယ္ဆုိျပီး ေျဖရွင္းႏုိင္ဖုိ႔ပဲ ၾကဳိးစားပါအုံး
ဟုိလုိလုိ ဒီလုိလုိ လုိက္ေျပာေနတာက
“မသာပါးစပ္က နတ္စကားထြက္” ေနတဲ႔ အတုိင္းပါပဲ

Anonymous said...

အရွင္၀ရသာမိ ဆိုသူေရ-- အမွားကို မွားေနတယ္လုိ႕ ေ၀ဖန္တာေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မနာလို လို႕ လိုရာဆြဲမေကာင္းေျပာေနတာလား ဘာလားဆိုတာ ေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ညဏ္နဲ႕ ခြဲျခားတတ္ရပါမယ္။ ဓမၼေစတီကို ေ၀ဖန္တဲ့ ဘုန္းႀကီးက မနာလိုရိပ္ေတြ ပါေနၿပီး သူတင္တဲ့ စာကို သံဃမဟာနာယ ကေတာင္ အဖက္မလုပ္ဘူး။ ဒီဘုန္းႀကီးတပါးပဲ ေ၀ဖန္ေနတယ္။ ဓမၼေစတီ တကယ္မွားေနရင္ ေထရ၀ါဒသမားေတြ အားလံုးက ေ၀ဖန္မွာေပါ့။ အခု online မွာ ဓမၼေစတီကို ေ၀ဖန္တဲ့သူေတြက ဓမၼေစတီေလာက္ ပညာအဆင့္အတန္း မရွိတာေသခ်ာတယ္။ ၀ရသာမိေရ သင္ကိုယ္တိုင္လည္း တေန႕မသာျဖစ္မွာ အေသအခ်ာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ သူမ်ားကို "မသာပါးစပ္က နတ္စကားထြက္" လို႕ေျပာတာ သင္ကိုယ္သင္ျပန္ေျပာ တာ နဲ႕ အတူတူပါပဲ။

k . L MYo said...

ဟုတ္ပါတယ္ ဓမၼဝါဒပဲျဖစ္ျဖစ္အဓမၼဝါဒျဖစ္ျဖစ္ေဝဖန္တယ္ဆိုတာအျပစ္တင္တာမဟုတ္ပါဘူးေဝဖန္တာသက္သက္ပါ (၁၀)ခြန္း ေျပားလုိ ့ (၉)ခြန္မွန္တယ္ဆိုရင္အမွန္လို ့ယူဆရမယ္ထင္ပါတယ္တပါးသူကိုအျပစ္တင္ျခင္းဟာသူေတာ္ေကာင္းေတြခံယူရမဲ ့စိတ္မဟုတ္ဘူးထင္ပါတယ္တိုက္ခိုက္ျခင္းဟာ ပ်က္ဆီးျခင္းရဲ ့နိကုန္းပါဒါေႀကာင္ ့= ထားလိုက္ပါ

ေနေဇာ္ေအာင္ said...

ဒီလိုဆိုရင္ တပည္႔ေတာ္တို႔က ငါဟာ ဒိြဟိတ္ပဲဆိုၿပီး ဘာမွမလုပ္ပဲေနရမွာလား။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ ေသခ်ာစဥ္းစားဖို႔ေတာ့လိုေနပါၿပီ။ လူရယ္လို႔ျဖစ္လာရင္ ဘုန္းႀကီးပဲျဖစ္ျဖစ္ လူ၀တ္ေၾကာင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုး ရမွာပါ။ စာတစ္ေၾကာင္းကို တစ္ေခါက္ထဲဖတ္လို႔မရရင္ ႏွစ္ေခါက္ေပါ့။ မရေသးရင္ သံုုးေခါက္ေပါ့ဗ်ာ။ ငါဟာ ဒိြဟိတ္ပဲဆိုၿပိး ထိုင္ေနလို႔မွ မရတာ။ ကိုခိုင္ထူး သီခ်င္းလိုဆိုရရင္ေတာ့ ထိုင္ေနလို႔ေတာ့ ဘာမွမျဖစ္လာဘူး..........

 

©2009 ကိုကိုးအိမ္(မႏၱေလး) | Template Blue by TNB